پوتین های پوتین



جانم برایتان بگوید که در میان این آدمهای شیک کراوات زدۀ اتوکشیده که بهشان می گویند دیپلمات ، نفر دوم از سمت راست که به جای کراوات یک من ریش دارد و دکمه های کتش را باز کرده و شکمش را جلو داده و کلا اجلاس وین را با جالیز خیار اشتباه گرفته ، کسی نیست جز شخص شخیص لاریجانی ، دبیر شورای امنیت که تازه در مقایسه با همپالگیهایش حکم پوپر را دارد در برابر شعبان بی مخ.

گذشته از ظاهر دختر کشش ، این بابا بعد از مدتها کمرخدمت اهل کرملین را بربستن و روزی سه بار، صبح و ظهر و شب، باز و بسته کردن بند پوتینهای آقای پوتین با دندان ، آخرسر به نمایندگی از امت همیشه در صحنه، یک بیلاخ درشت و پر و پیمان نه تنها از دنیا بلکه از جانب عمو پوتینش دریافت کرد و به تهران بازگشت. وی که بعد از مدتها مذاکره کردن در عرصه های بین المللی انگلیسی اش خوب شده بود در پاسخ خبرگزاریها گفت :" آی ام وری بلک بورد".
البته این ارادت ورزیها درخانوادۀ ایشان تازگی ندارد و اخوی محترمشان ، آقا جواد ، معروف به لاری جونز، قبلا مراتب خاکساری و ارادت را به نیک براون عرضه داشته بود.

یک زمان دیپلماتهای ایران آدمهایی مثل احمد قوام السلطنه بودند ، یک زمان هم می شود لاریجانی و حسن روحانی.

البته گمان نکنید که سرنوشت پروندۀ اتمی تقصیر لاریجانی است. این یک اشتباه محاسباتی بود و بس. اشتباهی از این قرار که ارباب لاریجانی این جالیز را با آن جالیز اشتباه گرفت. یعنی فرض کرد کلاغهای خارج هم مثل کلاغهای داخل هستند که از مترسک بترسند و پا به فرار بگذارند. خوب دیدیم که اینطور نشد و کلاغها نترسیدند که هیچ ، زدند چشم و چار مترسک را هم درآوردند.

اینها تصور می کردند که اگر در داخل مثلا اجتماع روز زن را تاب نمی آورند و با باتوم به جان عده ای زن و دختر می افتند و تنشان را کبود می کنند ، و حتی به صورت غزل- بانوی ایران، سیمین ، پیرزن هفتاد و اندی ساله ای که اهل هر جای دیگر دنیا بود مجسمه اش را به احترام می ساختند، سیلی می زنند ، می توانند با قلتشن بازی و گردن کلفتی دنیا را هم مرعوب کنند . زهی تصور باطل ، ... .

یکی از نمایندگان مجلس عضو کمیسیون خارجی گفته بود که ما تازه فهمیدیم که نمی توان با کشورهای ضعیف مثل سوریه و ونزوئلا ، بلوک قدرت تشکیل داد . ( خوب شد که این مساله بغرنج را بالاخره فهمیدید!)

به هر حال پرونده به شورای امنیت رفت و از پوتین های پوتین هم کاری بر نیامد. تحریمهای مفصلی هم برقرار خواهد شد عنقریب ؛ و به مردم هم بی شک فشار خواهد آمد اما چه باک . مردم همیشه در صحنه که در هر انتخاباتی شناسنامه هایشان را برده اند و مهر قرمساقی زده اند ، در تنبیه حکومتشان هم شریک می شوند.

اوباش اصلاح طلب هم این وسط سعی دارند که از آب گل آلود ماهی بگیرند و کاسه کوزه ها را تمام سر دولت جدید خراب کنند. مثلا ما هم یادمان رفت که این پروژۀ اتم بازی در تمام دوران خاتمی و رفسنجانی (عشق بهنود و نبوی) جریان داشت . مثلا ما یادمان نمی آید که بیست و دو میلیارد دلار از بودجه کشور طی هجده سال ،بدون اطلاع مردم ایران صرف فشفشه بازی اتمی شد و مثلا ما یادمان نمی آید که طبق اعتراف خود حسن روحانی ، حکومت ایران در زمان خاتمی و رفسنجانی به دنیا دروغ گفت و رسانه ها را به سخره گرفت.
بابا! گفتیم حافظه مان ضعیف است اما نه اینقدر!

از همۀ اینها گذشته ، خانه تکانی نوروزی کردیم . کابوس اقلیمی را گرد گیری کردیم و با قالب تازه طرحی نو در انداختیم . کامنتها البته پریدند و یک سری لینکهایی که دیگران به پیوندهای دائمی داده بودند. اما در مجموع راضی هستم و این قالب امکانات خوبی در اختیار می گذارد. حالا می توانید لطف کنید و سری به مطالب گذشته هم بزنید و اگر نظری داشتید ، کامنتی هم چاشنی کنید.

کابوس نگار اقلیمی - لندن
15 Comments:
Anonymous ناشناس said...
agha khoob neveshti kheili.. eyvalz.. amma khastam tazzakor bedam ke khatami hadeaghal taligh karde bood va gardan kolofti ham nemikard...
chakerim..
amir...

Anonymous ناشناس said...
بزودي رهبر معظم انقلاب به گه خوري خواهند افتاد و با كلي معذرت از حضور ملت شهيد پرور و هميشه حاضر در صحنه جام زهر را خواهند نوشيد

Anonymous ناشناس said...
اون تيكه مربوط به اصلاح طلبها را زر اومدي قورمه سبزي

Anonymous ناشناس said...
آقا .. مثل هروقت ديگه ... نوشته اين بارت خواندني و براي اهل دقت ... گزنده بود .... يعني مي خواندند كه داري به ارباب عمائم!! نيش ميزني و خوب هم ميزني ..
موفق باشي.
درد مان اينجاست كه هم ميهنان متاسفانه خواب نيستند بلكه خودشان را بخواب زده اند و اين خطرناك است 0

Anonymous ناشناس said...
جناب روشنفكر فهميده خوش قلم .ياد نگرفتي كه القاب خانوادگيتان را حراج نكنيدو به مردم ايزان نسبت ندهيد .اميدوارم درنوشته هاي آينده مودب تر باشي

Anonymous ناشناس said...
سلام
نوشته هایت را خواندم
ناحوداگاه و شاید اگاهانه دارید به بسیج فکرها به نفع جمهوری اسلامی کمک میکنید. انسان خوب چه طور یک ملت را با این کلمه زشت مخاطب میکنید؟ لطفا از متن بردارید. وقار خود را حفظ کنید هنوز زمان تسویه حساب نیست.لطفا فرید از تهران

Anonymous ناشناس said...
مهر قرمساقی ات تیکه ی باحال و درستی بود

Anonymous ناشناس said...
ba salaam
matlabe shoma ro khondam ama yademon bashe ke har harfi ba mantegh be korsi mishine na ba fahashi... harfe shoma kamelan sahih ama in ke fahashi mikonid jaye soal darad!

Anonymous ناشناس said...
البته ببخشید جناب ولی نوشته تون نشون میده که بیشتر شما به چیز خوردن افتادید. ولی خوشم میاد که خوب دارید خودتوتن رو به ملت نشون میدید. ای ملت به قول شما ... ببینید که اگر حکومت فعلی برود چه اعجوبه هایی داعیه دار حکومت بر شما هستند.

واقعا افرادی مثل شما تضمین کننده بقای حکومت ایرانند. دست مریزاد!

Anonymous ناشناس said...
سلام
ای ول حال کردم
ولی تقصیر اصلاحطلبان نبود به قول احمد شیرزاد اصلا تا این اواخر انگار خود خاتمی هم خبر نداشته!!!

Anonymous ناشناس said...
سلام ،
مطلبت جالب بود .. با اجازه لینکیدییم.

Anonymous ناشناس said...
لطفا زر نزنید

Anonymous ناشناس said...
raje be harki va harchi mikhaid benevisid vali raje be mardomi ke too iran daran zendegi mikonan be ghole bachehaye bala zer nazanid ke vghean haghesho nadarin!chi fekr kardin,neshestid ye gooshe zertopert mikonin,hichi ham az sharayete mardom too iran nemidoonin,moteasefam vaghean ke be zabane farsi raje be mardome iran,intor mikhoonam.

Anonymous ناشناس said...
خسته نباشی! خیلی خوب می نویسی. از ادبیاتت واقعا لذت می برم. اولین بار بود وبلاگت رو خوندم ولی از این به بعد حتما بیشتر مزاحم میشیم

Anonymous ناشناس said...
oon kalame-he kheili zesht va gostakhane hastesh.
to khodet chera felengo basti rafti tu khoone-ie gorg-haie chakme push zendegi mikoni aghaye FARHANG & SIASAT !
ba neveshtehaat kolli daram hal mikonam , vally in la mazhab ha mohre shenas-namaro be karo hoghougho shahr-vandio ... kheili chizaaie dige , hatta sharte GAEIDANE ZAN-o BACHASHUN HAM ertebat dadan kose zano bachashun ham rabt dadan .